راهنما خرید گل خواستگاری

مراسم خواستگاری از آن روزهای جالب و مهم است و اگر سرانجام به جواب مثبت برسد، به یک روز مهم در زندگی هر دو نفر تبدیل می‌شود. از طرفی در فرهنگ ایرانی این مراسم جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد. حتی معمولا افرادی که آشنایی قبلی دارند و مراسم خواستگاری را به‌صورت مدرن برگزار می‌کنند، باز هم یک مراسم خواستگاری سنتی هم در برنامه‌های خود دارند. در این مراسم دسته گل خواستگاری و شیرینی که از طرف داماد خریداری می‌شود، به نوعی نماد این مراسم تلقی می‌شود.
هدیه دادن گل در روز خواستگاری از رسوم اکثر شهرهای ایران است. در واقع از قدیم هدیه دادن گل به عنوان نوعی ابراز علاقه از سمت آقایان تلقی می‌شده. به همین دلیل حتی اگر در خانواده شما چنین رسمی وجود ندارد و شما از رسوم خانواده عروس اطلاع ندارید، اصل را بر خرید یک دسته گل مناسب بگذارید.
در روز خواستگاری تمام رفتارها زیر نظر هستند، در نتیجه همه جزئیاتی که در حالت معمول اهمیت زیادی ندارند، می‌توانند تاثیرگذار باشند. از آنجایی که دیدارهای اول خانواده‌ها در مراسم خواستگاری شکل می‌گیرد، یک انتخاب مناسب و درست برای گل خواستگاری می‌تواند روی شناخت اولیه تاثیرگذار باشد.
در این متن یک راهنما کامل برای خرید گل خواستگاری آماده کردیم و نکاتی که باید در مورد این موضوع مد نظر قرار گیرند را ذکر کردیم که بعد از مطالعه آن می‌توانید با دید و فکر بازتر برای خرید گل اقدام کنید.

چه گلی برای خواستگاری مناسب است؟

انتخاب گل در مراسم خواستگاری اهمیت زیادی دارد. برای مثل گلی مثل گلایل که عموما برای مراسم ختم و ابزار همدردی استفاده می‌شود برای این مراسم جلوه خوبی ندارد. به‌طور کلی اگر با فرد مقابل از قبل آشنایی دارید، بهترین انتخاب گل‌های مورد علاقه اوست. اما اگر آشنایی قبلی ندارید بهتر است از گل‌هایی مثل لیلیوم، آلسترومریا، شیپوری، پرنده بهشتی، رز با رنگ‌های سفید و صورتی استفاده کنید. اما به‌خاطر داشته باشید که گزینه رز قرمز، برای دیدارهای اول کمی زیاده‌روی به شمار می‌رود چون این گل نمادی از عشق است و هدیه دادن آن به شخصی که آشنایی زیادی ندارید ممکن است مناسب نباشد.

چه سایزی برای گل خواستگاری انتخاب کنیم؟

برای برخی از خانواده‌ها چند مرحله خواستگاری وجود دارد. در دیدار اول که برای دیدار و شناخت اولیه است، بهتر است که دسته گل یا سبد گل بزرگی انتخاب نکنید. به یاد داشته باشید همانقدر که یک دسته گل کوچک می‌تواند نامناسب باشد، یک دسته گل با سایز بسیار بزرگ هم گزینه مناسبی برای دیدارهای اول نیست. حتی پیشنهاد می‌شود برای مراحل اولیه خواستگاری به جای سبد گل، دسته گل را انتخاب کنید.

دسته گل بهتر است یا سبد گل؟

برای مراسم اولیه خواستگاری بهتر است یک دسته گل با گل‌هایی مانند میخک، رز و آلسترومریا را در نظر داشته باشید، در مراحل بعدی یا مراسمی مانند بله برون بهتر است که سفارش یک سبد گل بدهید که در کنار گل‌های ذکر شده، شامل گل‌هایی مانند لیلیوم، آنتوریوم و پرنده بهشتی هم باشد و در صورتی که بودجه بالاتری برای گل در نظر گرفته‌اید، از گل ارکیده هم استفاده کنید.

چه نکاتی برای خرید گل خواستگاری باید رعایت کرد

دسته گل یا سبد گلی که برای مراسم خواستگاری انتخاب می‌کنید باید شیک و شکیل باشد. در کنار این موضوع توجه به نکات ریز به خرید گل مناسب کمک زیادی می‌کند:

  • تازگی و طراوت گل‌ها از اولین نکاتی است که در یک سبد گل یا دسته گل، نظر افراد را جلب می‌کند، از همین جهت تهیه گلی تازه اهمیت زیادی دارد. برای خرید گل باید در همان روز اقدام کنید و تا تازه‌ترین گل را داشته باشید.
  • خواستگاری یک مناسبت شاد است، پس یک دسته گل با رنگ‌های مختلف و شاد انتخاب کنید. مطمئنا خرید یک سبد گل یا دسته گل با رنگ تماما سفید ایده خوبی برای خواستگاری نیست.
  • بودجه برای خرید گل خواستگاری بستگی به موقعیت شما دارد. اما به یاد داشته باشید که همانقدر که خساست در خرید گل برای خواستگاری پیشنهاد نمی‌شود، خرید گلی با قیمت خیلی زیادتر از حد توان شما هم ایده خوبی نیست. پس به جای اینکه برای خرید گل خود را به سختی بیاندازید، گلی متناسب با موقعیت خودتان انتخاب کنید. اما این به معنی خرید گلی ارزان قیمت یا بی‌کیفیت هم نیست.
  • خرید گلی متناسب با فصل هم ایده زیبا و خلاقانه‌ای است و هم یک ایده خوب برای کاهش قیمت دسته گل است. زیرا معمولا گل‌هایی که به فصل باشند قیمت کمتری دارند.

خرید آنلاین گل خواستگاری

تدارکات مراسم خواستگاری معمولا زمان‌بر و سخت است. با توجه به اینکه برای خرید گل باید حتما در همان روز خواستگاری اقدام کرد،‌ بهتر است در نظر داشت که مشغله زیاد قبل از مراسم خواستگاری و انجام کارهای زیاد می‌تواند باعث ایجاد استرس در این روز شود. یک راه خوب سفارش آنلاین گل خواستگاری است. با این روش زمان بیشتری برای کارهای دیگر دارید و می‌توانید با آرامش بیشتری برای مراسم آماده شوید.
شما می‌توانید با آرامش به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید، در فرصت کافی مدل‌های سبدهای گل یا دسته گل‌ها را بررسی و مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و آنلاین سفارش را ثبت کنید و در آخر گل خود را درب منزل دریافت کنید.