اگر برای خرید کادوی ولنتاین مردانه دچار تردید هستید، شاید بهتر باشد بدانید که بیش از 50 درصد از مردان دوست دارند از زن مورد علاقه خود گل دریافت کنند. در واقع یک سبد گل یا باکس گل تنها هدیه‌ای برای از زنان نیست. در ادامه چند آمار داریم که ممکن است برای شما جالب باشد.

یک نظرسنجی برای فروش روز ولنتاین انجام شد و نتایج به شرح زیر است: 64 درصد از مردان گل می‌خرند، در حالی که تنها 36 درصد از زنان این کار را انجام می‌دهند. و حتی با وجود این اعداد، 61 درصد از مردان در تمام سنین هنوز می‌گویند که دوست دارند برای روز ولنتاین گل را به عنوان هدیه دریافت کنند.

درست است، در واقع بیش از نیمی از مردان دوست دارند گل را به عنوان هدیه عاشقانه خود دریافت کنند. در این متن شادی گل به موضوع هدیه دادن گل به مردان پرداخته است.

آیا گل کادوی مناسبی برای مردان است؟

گل برای مردان؟ چرا که نه؟ همه عاشق دریافت گل هستند و مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر دوست دارید برای ابراز دوستی، عشق، قدردانی یا احترام برای او گل بفرستید و یا به دنبال یک کادوی ولنتاین مردانه هستید، گل را انتخاب کنید و این کار را انجام دهید! روزهایی که دریافت یک دسته گل بزرگ و زیبا برای یک پسر غیرعادی به نظر می‌رسید، گذشته است. امروزه دادن گل به مردان کاملا قابل قبول است.

نکاتی برای انتخاب گل برای مردان

اگر قرار است برای یک دوست یا هر مردی که با او در رابطه عاشقانه هستید، گل را به عنوان کادو در نظر بگیرید، بهتر است به نکته‌های زیر توجه کنید:

1.     رنگ مناسب برای گل در کادوی ولنتاین مردانه

به خاطر داشته باشید که اما ایده‌های کلیشه‌ای در مورد رنگ‌های زنانه و مردانه هنوز هم در فرهنگ امروزی رایج هستند. ممکن است همسر یا پارتنر شما عاشق رنگ‌ها پاستلی مانند صورتی، بنفش روشن، سبز نعنایی یا زرد کم رنگ نباشد. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است انواع گل‌های «مردانه» را با رنگ‌های بنفش، قهوه‌ای، آبی تیره یا دیگر رنگ‌های غنی و پررنگ و یا خنثی در نظر بگیرید. رنگ‌های تند برای رویدادهای شاد مانند تولد، روز پدر یا جشن‌های دیگر عالی هستند، اما رنگ‌های کم‌رنگ‌تر برای سوگواری، همدردی یا مراسم غم‌انگیز دیگر مناسب هستند.

2.     ظاهر گل

مردان و پسرها معمولاً گل‌هایی با ساختار محکم و قوی را دوست دارند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به راحتی از گل‌های ریزی مانند قلمپور استفاده کنید اما اگر این یک دسته گل برای مردی باشد که نیاز به پرکننده داشته باشد، چیزی طبیعی مانند برگ یا علف، شکوفه های پررنگ گزینه بهتری است.

3.     بوی گل

بیشتر مردان، بر خلاف زن‌ها دیوانه گل‌های خوش‌بو نیستند، این نکته‌ای است که بهتر است در مورد کادوی ولنتاین مردانه در نظر داشته باشید. اما یک گل با رایحه تند ممکن است گزینه خوبی به نظر برسد. به عنوان مثال، میخک‌های بنفش یا قرمز تیره یا سایر گل‌ها با عطری شبیه میخک را امتحان کنید.

4.     نوع گل‌آرایی

به جای گلدان‌های کریستالی زنانه، به دنبال یک ظرف‌هایی از جنس‌های طبیعی مانند چوب باشید.

چه نوع گل‌هایی برای مردان مناسب است؟

اگر در مورد انتخاب گل برای آقایان دچار تردید هستید، پیشنهادات زیر برای انواع گل‌های «مردانه» ممکن است به شما کمک کند. در ادامه گل‌هایی را معرفی می‌کنیم که مردان از دریافت‌شان لذت می‌برند.

·       آنتوریوم

آنتوریوم یک گیاه گرمسیری با گل‌های به رنگ‌های مختلف است که رنگ‌ قرمز پر جنب و جوش و شاخ و برگ سبز روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای مردان باشد.

·       لاله

بسیاری از مردان لاله‌های بزرگ با رنگ تیره را دوست دارند. مثلا لاله‌هایی به رنگ‌های بنفش و قرمز و رنگ‌های پررنگ دیگری مانند ترکیب مشکی قرمز.

·       آفتابگردان

چه کسی می‌تواند در برابر یک دسته گل آفتابگردان بزرگ، جسور و شاد مقاومت کند؟ حقیقت این است که مردان هم از زیبایی گل‌ها به اندازه زن‌ها لذت می‌برند و همین امر گل‌ها را به عنوان کادوی ولنتاین مردانه، به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

·       گل داوودی

داوودی یک گل پرگلبرگ و زیباست که تصور می شود نماد دوستی است. این گل در رنگ‌های متنوعی موجود است که می‌توانید به صورت تکی و یا ترکیب با سایر گل‌ها از آن بهره ببرید. به خصوص گل داوودی قرمز تیره که همواره انتخاب هیجان‌انگیزی به شمار می‌رود.

·       گل رز

گل‌های رز از قدیم نشانه عشق هستند. این گل را می‌توانید در رنگ‌های تیره‌ای مانند زرشکی یا قرمز تیره برای مردان انتخاب کنید، اما در نظر داشته باشید که همواره برای یک رابطه عاشقانه مناسب هستند.

·       پرنده بهشتی

اگر به دنبال یک گل منحصربه‌فرد و متفاوت هستید، مطمئناً پرنده بهشتی توجه او را جلب خواهد کرد. این گل را برای مردانی تهیه کنید به دنبال تفاوت و نکات برجسته هستند.

·       ارکیده

ارکیده سفید یک گیاه خنثی از نظر جنسیت است که آن را به انتخابی عالی برای گل های مردانه تبدیل می کند. از آنجایی که رنگ سفید هرگز به عنوان زنانه یا مردانه دیده نمی‌شود، این گل را به انتخاب مناسبی برای مردان تبدیل می‌کند. علاوه بر این، این گل احساس آرامش فوق العاده‌ای دارد. در صورتی که به دنبال گزینه‌ای گران قیمت‌تر هستید، ارکیده سفید بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خرید کادوی ولنتاین مردانه

خرید کادوهای مردانه کار ساده‌ای نیست. مخصوصا اگر طرف شما یک مرد سخت‌پسند باشد. اما همانطور که در ابتدای متن ذکر کردیم، بسیاری از مردان، از گرفتن یک هدیه مانند دسته گل، سبد گل یا باکس گل لذت می‌برند. این در حالی است که در فرهنگ‌ها بخش‌های مختلف جهان، از غرب گرفته تا شرق، گل همیشه کادویی زنانه بوده است.

امسال ولنتاین می‌توانید یک باکس گل یا سبد گل را تهیه کنید. برای دیدن انواع نمونه کارهای ما، از فروشگاه شادی گل و یا اینستاگرام آن دیدن فرمایید.